loading...
امامت و ولایت
محمد ایوب ملازهی بازدید : 17 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)
 

حضرت آیت الله العظمی صافی در جمع طلاب غیر ایرانی:

امامت و ولايت امير المومنين عليه السلام، جهان‌شمول است./عكس

 

همزمان با دهه ولايت و در آستانه عيدغدير خم، مراسم عمامه گذاري شماري از طلاب غيرايراني جامعة المصطفي العالميه، امروز با حضور حضرت آيت‌الله العظمي صافي در مدرسه عالي امام خميني(ره) قم برگزار شد.
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در اين مراسم پوشيدن لباس روحانيت را افتخار بزرگي دانستند و افزودند: امروز شما طلابي كه مفتخر به پوشيدن اين لباس شده‌ايد، بدانيد از اين پس سرباز حضرت ولي عصر عليه السلام هستيد و مسئوليت سنگيني بردوش داريد.
معظم له با اشاره به حضور طلاب غيرايراني از كشورهاي مختلف فرمودند: همه ما يك دين و يك هدف را دنبال مي‌كنيم؛ زيرا دين اسلام، براي همه است و اختصاص به گروه يا فرد خاصي ندارد و وجود شما طلاب از كشورهاي مختلف اين مدّعا را اثبات مي‌كند.
ايشان جدّيت در تحصيل، تهذيب نفس، حركت در خط امامت و ولايت و هدايت مردم كشورهاي مختلف به مكتب اهل بيت عليهم السلام را وظيفه خطير طلاب غير ايراني دانستند و ابراز داشتند: اسلام، قرآن و احكام دين اختصاص به يك كشور و طلاب آن ندارد، دين اسلام جهان شمول است و بايد توسط دانش‌آموختگان حوزوي غير ايراني در سراسر جهان تبليغ و ترويج شود.
حضرت آيت‌الله العظمي صافي افزودند: در دين اسلام همه برابر هستند و تحصيل طلاب غير ايراني از اين جهت كه فقه و احكام و دين اسلام را ياد مي گيرند و به مردم عرضه مي كنند، بسيار مهم و ارزشمند است.
مرجع تقليد جهان تشييع در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به آيه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» و آيه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا» فرمودند: افزون بر اين دوآيه قرآن كريم، روايات فراوان و متواتري در تفسير حادثه غدير و معرفي اميرالمومنين توسط پيامبر گرامي اسلامي عليهما السلام وجود دارد كه در همه كتب علماي اسلام آمده و مورد اتفاق همه و غيرقابل انكار است.
ايشان اظهار داشتند: هركس اهل انصاف باشد و دقت كند به يقين پيام غدير را در اين دو آيه دريافت مي‌كند؛ زيرا مضامين اين دو آيه خود گويا و آشكار است.
حضرت آيت‌الله العظمي صافي افزودند: پيامبر با وجود اين كه تمامي مسائل خداشناسي، توحيد، معاد و احكام فرعي، سياسي، اخلاقي و عبادي و همه آن چه را كه لازمه يك جامعه متفكر و پيشرو باشد، براي مردم بيان كرده بودند و ‌چيزي نمانده بود تا بيان شود، بازهم خداوند به ايشان مي‌فرمايند كه اگر اين پيام را در حجة الوداع نرساني، رسالت شما كامل نشده است؛‌ اين مطلب نشان مي‌دهد كه تعيين مديريت جامعه و شخص حضرت علي عليه السلام از بسياري از اين مطالب مهم‌تر است و بدون انجام اين پيام، رسالت ناقص حساب مي‌شود.
معظم له اظهار داشتند: از هر فرد منصفي سوال شود به يقين اعتراف مي‌كند كه مديريت جامعه در اسلام بسيار مهم است؛ زيرا در حجة الوداع اين گونه پيامي به پيامبر ابلاغ شد و از ايشان خواسته شد كه جانشين خود را انتخاب كند تا مديريت جامعه براساس آن باشد؛ به همين دليل اين رفتار اهميت و جايگاه مديريت را در اسلام نشان مي‌دهد.
حضرت آيت‌الله العظمي صافي افزودند: اگر مساله مديريت بعد از پيامبر مشخص نمي‌شد، پيام ايشان ناقص بود؛ زيرا دين اسلام جهان شمول است و بدون اعلام اين مديريت، پيام آن نيز كامل نمي‌شد از اين‌رو امروز با اطمينان اعلام مي‌كنيم دين اسلام و امامت و ولايت اميرالمومنين عليه السلام، جهان شمول و به همه چيز توجه دارد.
ايشان تاكيد كردند: اسلام به همه مسائل اهميت مي‌دهد و حتي مسائل جزئي را نيز مورد توجه قرار مي‌دهد و هيچ نقصي در آن وجود ندارد.
پيش از سخنان مرجع عاليقدر تعدادي از طلاب از كشورهاي چين، بوسني و هرزگوين، پاكستان و روسيه فرارسيدن عيد سعيد غدير خم را به زبان اصلي خود به محضر معظم له تبريك گفتند.
همچنين در اين مراسم با شكوه، تعداد 35 نفر از طلاب غير ايراني با دست مبارك مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي، ملبس به لباس روحانيت شدند.

جهت مشاهده تصاوير اين مراسم اينجا كليك كنيد.

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 28
  • بازدید کلی : 1,455
  • کدهای اختصاصی

    جدیدترین قالبهای بلاگفا


    جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

    روزشمار غدیر
    زیارت عاشورا

    هدایت به بالا

    دریافت کد حدیث تصادفی

    حدیث موضوعی

    حدیث